Pomoc

Wybierz kategorię

Odpowiedzi

Rozwiń

W praktyce zrzutka.pl to narzędzie do tworzenia zbiórek środków na dowolny cel, którym każdy posługuje się we własnym zakresie. Dzięki pełnej automatyzacji oferujemy nasze usługi po najniższej cenie i jednocześnie, ponieważ stale dbamy o ich doskonalenie, w najwyższej jakości.

Zrzutkę może zorganizować każdy.

Zrzutkę można zorganizować na dowolny cel.

Sięgnij po inspirację oglądając film - animację!

Zrzutka.pl to platforma, na której środki mogą być zbierane przez każdego zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie i FAQ. Pomagam.zrzutka.pl to platforma dedykowana dla fundacji i innych NGO.

Działa identycznie jak zrzutka.pl z tą różnicą, że Organizatorami zrzutek na pomagam.zrzutka.pl mogą być tylko w pełni zweryfikowane (przelewem weryfikacyjnym oraz dokumentami zgodnie z więcej informacji) fundacje i inne NGO.

Jeśli szukasz pomocy możesz zgłosić się do jednej z fundacji na pomagam.zrzutka.pl i poprosić o założenie zrzutki dla Ciebie na pomagam.zrzutka.pl bądź możesz założyć ją samodzielnie na zrzutka.pl.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pomagam.zrzutka.pl przeczytaj artykuł na naszym blogu

Dla ułatwienia przygotowaliśmy film, który pokaże krok po kroku kto i w jaki sposób może założyć zbiórkę na pomagam zrzutka.pl oraz na jakiej zasadzie działa ten portal: https://www.youtube.com/watch?v=Wv8u0qPfhx8

Dbamy o najwyższe standardy bezpieczeństwa. Więcej na ten temat dowiesz się z https://zrzutka.pl/bezpieczenstwo/.

Tak. Od dnia 18 VII 2014 zbiórki na konto nie podlegają pod ustawę o zbiórkach publicznych. Więcej można dowiedzieć się z: https://zrzutka.pl/blog/8/nowe-moliwoci-zbierania-pienidzy-od-18-vii-2014.

Przed pierwszą wypłatą każdy organizator musi aktywować swoje konto wykonując tzw. przelew weryfikacyjny na kwotę 1 zł ze swojego konta bankowego na rachunek swojej zrzutki. Jeśli suma środków zebranych przez jednego organizatora przekroczy 1000 EUR wymagane jest dosłanie skanu dowodu osobistego / dokumentów firmowych oraz niekiedy innych dokumentów (wszystko opisane jest w zakładce weryfikacja w Twoim koncie na zrzutka.pl - zobacz film) pokrywających się z danymi z przelewu weryfikacyjnego. Dzięki takim procedurom dokładnie wiemy, kto zbiera pieniądze na zrzutka.pl i dzięki temu możemy dbać o odpowiednie bezpieczeństwo.

Weryfikacji należy dokonać jak najwcześniej (jednak nie wcześniej niż przed założeniem pierwszej zrzutki), aby wypłata zebranych środków mogła odbyć się w wybranym przez organizatora momencie.

Zobacz jak się zweryfikować: https://www.youtube.com/watch?v=WH0hXezceDo

Księgowanie przelewu weryfikacyjnego trwa do dwóch dni roboczych i realizuje się zwykle w godzinach 11:00 - 19:00 (co godzinę).

Jeśli jesteś osobą prywatną:

  • w pierwszym kroku weryfikacji wysyłasz przelew weryfikacyjny w kwocie 1 PLN z Twojego prywatnego konta bankowego (przelaną kwotę możesz później wypłacić z Twojego konta na zrzutka.pl),
  • w drugim kroku wysyłasz skan dokumentu tożsamości: dowodu osobistego (obie strony) bądź paszportu (strona ze zdjęciem). Dane z dokumentu muszą pokrywać się z danymi konta, z którego wysłany został przelew. Jeśli na dokumencie tożsamości w przypadku weryfikacji profilu zakładanego przez osobę prywatną (fizyczną) nie ma adresu lub adres jest inny niż adres z przelewu weryfikacyjnego, wtedy konieczne jest dodatkowe przesłanie dokumentu potwierdzającego adres z przelewu weryfikacyjnego. W tym celu należy przesłać np. rachunek za gaz, prąd, inne media wystawiony na adres identyczny jak adres w przelewie weryfikacyjnym.

Jeśli jesteś firmą / organizacją / fundacją / inne:

  • w pierwszym kroku weryfikacji wysyłasz przelew weryfikacyjny w kwocie 1 PLN z Twojego firmowego / organizacyjnego konta bankowego (przelaną kwotę możesz później wypłacić z Twojego konta na zrzutka.pl),
  • w drugim kroku wysyłasz skan dokumentu tożsamości osoby odpowiedzialnej za zarządzanie profilem na zrzutka.pl będącej pracownikiem bądź właścicielem firmy / fundacji / organizacji* ORAZ skan dokumentów firmowych / organizacyjnych / fundacji (CEiDG / KRS).
    W przypadku dowodu osobistego należy wysłać skan obu stron, w przypadku paszportu - skan strony ze zdjęciem. Dane z dokumentów firmowych muszą pokrywać się z danymi konta, z którego wysłany został przelew.

UWAGA! Dane z przelewu weryfikacyjnego (imię, nazwisko w przypadku osób prywatnych lub nazwa firmy / organizacji / fundacji) uzupełnią nazwę Twojego profilu na zrzutka.pl. Nazwy tej nie będzie można zmienić.

* wysłanie dokumentu tożsamości jest w tym wypadku jednoznaczne z oświadczeniem, że przesłany skan dokumentu należy do pracownika bądź właściciela danej firmy / fundacji / organizacji.

Zobacz jak sprawdzić wiarygodność organizatora oglądając krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=S8qQQ1MBRRo

Zasadniczo zrzutka.pl dba o sprawdzenie tożsamości organizatorów. Zrzutki sprawdzamy jedynie pod kątem łamania przepisów prawa. Nie mamy jednak możliwości weryfikowania w jaki sposób zostaną wykorzystane zebrane pieniądze. Dlatego przed dokonaniem wpłaty warto skontaktować się z organizatorem zrzutki w celu potwierdzenia jego wiarygodności. Więcej na ten temat można przeczytać: https://zrzutka.pl/blog/71/bezpieczenstwo-i-weryfikacja-na-zrzutka-pl.

W celu połączenia konta zrzutka.pl z Facebookiem należy wejść (będąc zalogowanym użytkownikiem) w "Ustawienia konta" i w sekcji "Połącz konta społecznościowe" wybrać "połącz" przy ikonie Facebook.

Dla ułatwienia przygotowaliśmy film, który pokieruje Cię krok po kroku jak założyć zrzutkę: https://www.youtube.com/watch?v=SFxeAix3RS4

Tak. Organizator we własnym zakresie tworzy zrzutkę, w tym jej opis.
W jaki sposób zorganizować zrzutkę, pokazuje film instruktażowy

Nie trzeba. Najważniejsze, aby przedstawić ją na swojej zrzutce w najbardziej rzeczowy i atrakcyjny sposób.

Dla każdej zrzutki tworzony jest indywidualny numer konta bankowego. Wypłata następuje po dokonaniu przelewu weryfikacyjnego z konta organizatora i jest zlecona na konto z tegoż przelewu.

Jak dokonać weryfikacji pokazuje film instruktażowy.

Za indywidualne konto bankowe zrzutki nie są pobierane żadne opłaty.

Całkowite usunięcie zrzutki nie jest możliwe. Możesz jednak wyłączyć swoją zrzutkę wchodząc w swoje konto i na liście zrzutek wybrać zrzutkę do wyłączenia. Jak wyłączyć zrzutkę pokaże Ci ten film.

Podczas logowania wykorzystaj opcję “zresetuj hasło”. Następnie kliknij w link, który dostaniesz na swoją skrzynkę mailową. Dostaniesz nowe hasło, wygenerowane automatycznie. Koniecznie zmień je niezwłocznie po zalogowaniu się do serwisu.

Na zrzutka.pl możesz zbierać na co chcesz - nie ma żadnych ograniczeń. Możesz założyć zrzutkę prywatną np. na wspólny zakup prezentu dla znajomego. Taka zrzutka będzie dostępna tylko dla osób którym udostępnisz jej link. Możesz też założyć zrzutkę publiczną (jak to zrobić pokazuje druga połowa filmu "Jak promować swoją zrzutkę?"). Zrzutka publiczna będzie widoczna na https://zrzutka.pl/lista. Zobacz na co można założyć zrzutkę

Dzięki zastosowaniu funkcji premium "zrzutka publiczna", zrzutka będzie wyświetlana na https://zrzutka.pl/lista. Koszt wykupienia statusu zrzutki publicznej jest uzależniony od czasu jej wyświetlania i dostępny do wglądu w zakładce “wypromuj zrzutkę” widocznej w czasie zakładania oraz edycji zrzutki.

Po kliknięciu przycisku “Stwórz link”, który znajduje się pod głównym zdjęciem zrzutki, otworzy się okno, w którym wystarczy wpisać końcówkę adresu (dowolnie wybrany tekst, którym może być na przykład Twoje imię) lub wygenerować go losowo klikając przycisk “losowy”.

Po kliknięciu “Zapisz”, Twój link (np. zrzutka.pl/z/kasia) będzie gotowy do promocji i mierzenia jej zasięgu.

W celu sprawdzenia statystyk swojego adresu, dodaj na końcu znak “+” (np. zrzutka.pl/z/kasia+).

Sprawdź na naszym blogu, jak wyglądała promocja zrzutka.pl/wosp organizowana przez kwejk.pl: https://zrzutka.pl/blog/55/stworz-swoj-wlasny-link-do-promocji-zrzutki-i-sprawdzaj-na-biezaco-statystyki

Datę zakończenia zrzutki można zmienić w każdej chwili w edycji zrzutki i zmiana ta nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami finansowymi.

Tak, w każdej chwili zrzutka może zostać wyłączona przez organizatora. Jest to możliwe w panelu użytkownika "Moje zrzutki" - po najechaniu kursorem na wybraną zrzutkę i kliknięciu "X".

Przerwanie zrzutki nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami finansowymi.

Organizator nie ponosi żadnych opłat i prowizji za zorganizowanie zrzutek.

Nie, nie trzeba. Wszystkie koszty przedstawione są tutaj. Nie posiadamy innych, ukrytych opłat :)

Organizator nie ponosi żadnych opłat i prowizji za dokonanie wypłaty środków zebranych na zrzutka.pl.

Wpłacający nie ponosi żadnych opłat i prowizji niezależnie od wybranej metody płatności. Nie pobieramy też żadnych opłat od organizatora zrzutki. Utrzymujemy się z darowizn, które można przekazać podczas dokonywania wpłaty.

Nie jeśli wpłaty przekazane przez pojedyncze osoby w ciągu ostatnich 5 lat nie przekraczają kwoty 4 902 PLN. Oprócz tego powinieneś zapoznać się z https://zrzutka.pl/blog/27/moje-zrzutki-a-urzad-skarbowy oraz https://zrzutka.pl/regulamin/.

Wszystkie koszty przedstawione są tutaj: Koszty

Dla ułatwienia przygotowaliśmy film, który pokaże Ci krok po kroku jak dokonać wpłaty na wybraną zrzutkę. W przypadku zwykłych przelewów poprawność księgowania jest zagwarantowana tym, że każda zrzutka posiada INDYWIDUALNY numer rachunku bankowego.

UWAGA! Na zrzutki można wpłacać z zagranicy - aby to zrobić należy wybrać metodę wpłaty jaką jest 'przelew tradycyjny' i następnie posłużyć się numerami IBAN i SWIFT, które zostaną podane w ostatnim kroku tej metody wpłaty. Jeśli Organizator włączył dla swojej zrzutki płatności kartą/PayPal (robi się to w ustawieniach dotyczących promocji zrzutki czyli tutaj - zobacz film) to wpłaty zagranicznej można dokonać też w ten sposób.

Wpłaty “online” obsługiwane np. przez przelewy24, księgują się na zrzutkach do 5 minut.

Wpłaty zwykłym przelewem mogą księgować się na zrzutkach do 2 dni roboczych i księgowanie takich wpłat następuje zwykle po godzinie 21:00.

Po zaksięgowaniu wpłaty dostaniesz potwierdzenie na maila, którego podałeś w trakcie dokonywania wpłaty. Dlatego ważne jest podanie poprawnego maila w trakcie wpłaty. Oprócz tego możesz znaleźć swoją wpłatę w zakładce “wpłacili” widocznej na każdej zrzutce.

Wypłatę możesz zlecić w każdej chwili, nawet jeśli nie został osiągnięty cel na Twojej zrzutce. Pamiętaj, że w celu dokonania wypłaty środków należy najpierw dokonać weryfikacji.

Obejrzyj film – w 24 sekundzie filmu zobaczysz w którym miejscu możesz dokonać zwrotu środków do wspierającego. Po wybraniu opcji „zwróć” (przedstawionej w 24 sekundzie filmu) określisz czy koszty zwrotu ponosisz Ty (organizator zrzutki) czy wpłacający, któremu zwracasz środki. Koszty zwrotów opisane są w załączniku nr 2 (na samym dole strony).

Dla ułatwienia przygotowaliśmy film, który pokaże Ci jak krok po kroku dokonać wypłaty zebranych środków.

Pamiętaj! Aby móc wypłacić środki Twój profil musi być zweryfikowany - zobacz jak się zweryfikować.

Nie. Wypłata nie spowoduje wyzerowania licznika widocznego dla osób odwiedzających zrzutkę. Wypłacona kwota zniknie jedynie z salda dostępnego do wypłaty z Twojego konta na zrzutka.pl.

Wypłata może trwać do dwóch dni roboczych. Wypłaty zlecone w piątek po 16:00 oraz w weekendy i dni wolne od pracy, realizowane są w ciągu najbliższych dwóch dni roboczych.

Po pierwsze sam możesz to sprawdzić rozwijając listę wpłat na zrzutce, na którą wpłaciłeś i sprawdzając czy Twoja wpłata się na niej znajduje (zobacz film).

Jeśli nie widzisz swojej wpłaty na tej liście napisz do organizatora zrzutki, aby sprawdził czy otrzymał Twoją wpłatę - organizator zrzutki może sprawdzić WSZYSTKIE szczegóły wpłat na liście wpłat w swoim koncie na zrzutka.pl - patrz film - i z pewnością odnajdzie Twoją wpłatę.

Jeśli wybrałeś błyskawiczny przelew obsługiwany przez przelewy24 to wszystko jest w porządku - Twoja wpłata jest przetwarzana przez przelewy24 na innym rachunku bankowym i przekazywana na odpowiednią zrzutkę na podstawie podanego tytułu wpłaty.

Wszystkie zebrane środki pieniężne na zrzutce, są do dyspozycji organizatora zrzutki.

Jeśli wpłaty przekazane przez pojedyncze osoby nie przekraczają kwoty 4 902 PLN, nie jest wymagane rozliczenie z Urzędem Skarbowym.

Szerzej na ten temat: Moje zrzutki a Urząd Skarbowy

Opcje premium dostępne na zrzutce można wykupić w trakcie zakładania zrzutki. Są to:

  • zrzutka publiczna - dzięki tej opcji zrzutka będzie wyświetlana na https://zrzutka.pl/lista. Koszt wykupienia statusu zrzutki publicznej jest uzależniony od czasu jej wyświetlania i dostępny do wglądu w zakładce “wypromuj zrzutkę” widocznej w czasie zakładania zrzutki.
  • przyjazny link - w postaci: zrzutka.pl/twoj-tekst. Dzięki niemu każdy z łatwością zapamięta adres Twojej zrzutki. Koszt jest uzależniony od czasu na jaki zostaje wykupiony alias i dostępny w zakładce “wypromuj zrzutkę” widocznej w czasie zakładania zrzutki.
  • wyróżnienie - dzięki niemu Twoja zrzutka będzie wyświetlana na najwyższej możliwej pozycji na https://zrzutka.pl/lista. Koszt jest uzależniony od czasu na jaki zostaje wykupione wyróżnienie i dostępny w zakładce “wypromuj zrzutkę” widocznej w czasie zakładania zrzutki.

Poznaj opcje premium oglądając ten film.

Po zalogowaniu się na swoje konto, wejdź na wybraną organizowaną przez Ciebie zrzutkę i wybierz opcję “wypromuj zrzutkę”.

Zobacz jak włączyć opcje premium oglądając ten film.

Możesz kupić reklamę na stronie głównej zrzutka.pl lub na wszystkich zrzutkach w serwisie (opcja wysłania zapytania o dostępne miejsca na reklamy dostępna jest w czasie zakładania zrzutki w sekcji “wypromuj zrzutkę”). Dodatkowo możesz wykorzystać opcję reklamy remarketingowej na facebooku.

Aby zobaczyć szczegóły dotyczące wyżej wymienionych reklam po zalogowaniu się na swoje konto, wejdź na wybraną organizowaną przez Ciebie zrzutkę i wybierz opcję “wypromuj zrzutkę”. Możesz też poznać te opcje oglądając krótki film.

Możesz osadzić miniaturkę swojej zrzutki w dowolnej stronie zewnętrznej korzystając z opcji “widget”, do której dostęp znajdziesz pod zdjęciem “profilowym” wybranej zrzutki. Nie zapomnij też o tym, że możesz wysłać link swojej zrzutki mailowo, a także udostępnić go na facebooku czy na dowolnym forum. To gdzie i z kim podzielisz się swoją zrzutką zależy tylko od Ciebie.

Dla ułatwienia przygotowaliśmy listę działań, które możesz wykorzystać, aby Twoja zrzutka dotarła do jak największej ilości osób (w postaci filmu i artykułu na blogu):

Zobacz te działania oglądając ten film lub przeczytaj artykuł na blogu: https://zrzutka.pl/blog/38/20-sposobow-na-wypromowanie-swojej-zrzutki.

Po pierwsze zapoznaj się z zasadą działania patronatu na https://zrzutka.pl/patron/.

Jeśli chcesz zostać patronem:

  • zaloguj się / zarejestruj na zrzutka.pl używając maila będącego oficjalnym mailem fundacji (podanym na stronie www fundacji)
  • w zakładce “zweryfikuj konto” dokonaj 2-stopniowej weryfikacji zgodnej z punktem 12 https://zrzutka.pl/regulamin/
  • po dokonaniu pełnej, 2-stopniowej weryfikacji konta opisanej w punkcie 12 https://zrzutka.pl/regulamin/ napisz na z prośbą o przypisanie statusu “patron” do Twojego profilu na zrzutka.pl. Przesyłając zgłoszenie do wiadomości załącz logo Twojej fundacji, które będzie tzw. “logiem patrona”

Jeśli identyfikujesz się z celem, któregoś z patronów na zrzutka.pl, zakładając zrzutkę możesz określając ustawienia wybrać patrona dla Twojej zrzutki. W takim wypadku wypłaty będziesz mógł dokonać TYLKO na konto patrona (patrz film w 60-tej sekundzie; ostatnie z “innych ustawień”, czyli “chcę zorganizować zrzutkę dla fundacji”, dotyczy właśnie wyboru patrona - zaznaczając ostatniego checkboxa i wybierając fundację tworzysz właśnie “zrzutkę patronowaną” dla wybranej fundacji).

Zobacz film.

Pamiętaj! Twój przelew weryfikacyjny może się księgować do 2 dni roboczych. Jeśli trwa to dłużej i nie dostałeś od nas żadnej informacji o błędzie to najprawdopodobniej w tytule przelewu podałeś(aś) dodatkowe znaki, nie wymienione w zakładce weryfikacja np. oprócz ciągu znaków, który podajemy wpisałeś(aś) 'weryfikacja' lub cokolwiek innego. Dodatkowe znaki uniemożliwiają zaksięgowanie przelewu przez nasz system. Jeśli został popełniony taki błąd wykonaj przelew weryfikacyjny ponownie z poprawnym tytułem. Po poprawnym zaksięgowaniu przelewu weryfikacyjnego pojawi się możliwość wypłaty 'starej' i 'nowej' złotówki wpłaconej w ramach weryfikacji - przelew weryfikacyjny nie jest opłatą! Upewnij się też, że przelew wykonany został z Twojego polskiego konta.

Przelew nie może być wykonany poprzez pośrednika (np. poczta, Blue Media, Bluecash, SORBNET) - w przypadku skorzystania z pośrednika nie otrzymujemy Twojego numeru konta więc nie możemy zaakceptować takiej weryfikacji.

Podsumowując przelew weryfikacyjny MUSI być wykonany z Twojego polskiego konta bankowego zgodnie z instrukcjami, w tytule MUSI być podany zdefiniowany przez nas w zakładce 'weryfikacja' ciąg znaków (bez żadnych znaków dodatkowych) i NIE można wykonywać go z użyciem wymienionych wyżej (jak również jakichkolwiek innych) pośredników. Jeśli wykonując przelew weryfikacyjny popełniłeś(aś) jakiś błąd - wykonaj ten przelew raz jeszcze - poprawnie. Po zaksięgowaniu poprawnie wykonanego przelewu weryfikacyjnego obydwie wpłacone złotówki będą dostępne do wypłaty.

Wypłaty na zrzutka.pl realizowane są na konto bankowe przypisane do profilu organizatora zlecającego wypłatę. Przypisanie odpowiedniego konta bankowego następuje na skutek wykonania tzw. przelewu weryfikacyjnego (więcej o weryfikacji - zobacz film)

Jeśli chcesz zweryfikować opis zrzutki - obejrzyj film